Викладання інформатики в 2021-2022 н.р.

Викладання інформатики в 2021-2022 навчальному році

1. Початкова школу (НУШ)

а)  Орієнтовна схема освітнього процесу

Клас

За програмою авторського колективу під керівництвом
Р. Б. Шияна

За програмою авторського колективу під керівництвом
О. Я. Савченко

1

-

-

2

Програма: інтегровано в зміст курсу «Я досліджую світ»

Підручник: інтегровано в зміст курсу «Я досліджую світ»

Програма: окрема година

Підручник: інтегровано в зміст курсу «Я досліджую світ»

3

Програма: окрема година

Підручник: інтегровано у зміст ІІ частини підручника «Я досліджую світ» разом із технологічною освітньою галуззю або в обидві частини

4

Програма: окрема година

Підручник: окремий


в) Типові освітні програми для 3-4 класів (О. Я Савченко, Р. Б. Шиян)

2. Середня школа (5 - 9 класи)


3. Старша школа (10 - 11 класи)

 а) Навчальні програми:
  
Класи (рівні)
Рік затвердження програмиПосилання


10-11 класи. Рівень стандарту2017

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/informatika-standart-10-11.docx

Ця програма розрахована на вивчення інформатики в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів як вибірково-обов'язкового предмету навчального плану в обсязі 105 годин, з яких 35 годин складає інваріантний базовий модуль.

10-11 класи. Профільний рівень

https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/01/10-11-profilniy-riven.docx

   
Вибіркові модулі для Рівня Стандарту
№ з/пВибірковий модульКількість годинТема базового модуля, яка розширюється вибірковим
1.Графічний дизайн35
2.Комп’ютерна анімація35
3.Тривимірне моделювання35
4.Математичні основи інформатики35
5.Інформаційна безпека17
6.Веб-технології35Мультимедійні та гіпертекстові документи
7.Основи електронного документообігу17
8.Бази даних35Системи керування базами даних
9.Формальна логіка35
10.Комп’ютерні технології опрацювання звукової інформації35
11.Креативне програмування35
    
Планування освітнього процесу має здійснюватися не на окремий навчальних рік, а на два навчальних роки.


4. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 2021-2022 н.р.

5«Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів», (з урахуванням оновлених нормативів, чинних з 1 січня 2021 року, викладених у документі "Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти", наказ Міністерства охорони здоров'я України від 25 вересня 2020 року № 2205 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1111-20#Text )

6. Вільне програмне забезпечення, яке можна використовувати під час викладання інформатики

КласПрограмне забезпеченняАльтернативаПосилання
2 - 4Тренажер мишіWMouse
https://aspekt.in.ua/product/%d1%82%d1%80%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d1%80-%d0%bc%d0%b8%d1%88%d1%96-wmouse/
2 - 4Тренажер клавіатуриKey
https://aspekt.in.ua/product/%d1%82%d1%80%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d1%80-%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d0%b2%d1%96%d0%b0%d1%82%d1%83%d1%80%d0%b8-key/

2 - 4

Тренажер редагування тексту
WCorrect

 

https://aspekt.in.ua/product/%d1%82%d1%80%d0%b5%d0%bd%d0%b0%d0%b6%d0%b5%d1%80-%d1%80%d0%b5%d0%b4%d0%b0%d0%b3%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%82%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%82%d1%83-wcorrect/
2Програмний комплекс "Інформатика. 1-й рік навчання"http://www.osvita-dim.com.ua/index.php?form_page=2001
3Програмний комплекс "Інформатика. 2-й рік навчання"http://www.osvita-dim.com.ua/index.php?form_page=2005

2 - 4

Освітній програмний пакетGCompris
https://www.microsoft.com/uk-ua/p/gcompris/9pgxjtcxn8qm?activetab=pivot:overviewtab
4ПЗ “Сходинки до інформатики”
Усім користувачам підручника “Інформатика” для 4 класу (авт. О. Андрусич, І. Стеценко) надається безкоштовно  https://svitdovkola.org/books/inf4
2-9
Microsoft Word
LibreOffice (Writer)



LibreOffice


WPS Office
WPS Office
(Writer )
7, 9Microsoft ExcelLibreOffice (Calc)
WPS Office (Spreadsheets)
3, 6Microsoft PowerPointLibreOffice (Impress)
WPS Office (Presentation)
9, 10Microsoft AccessLibreOffice (Base)
6, 8Вектолрний графічний редактор CorelDrawLibreOffice (Draw)
Inkscapehttps://inkscape.org/ru
6, 8Растровий графічний редактор PhotoshopGimphttp://www.photoscape.org/ps/main/index.php
Paint.NET https://paintnet.ru/download/
9Редактор тривимірної графікиBlenderhttps://www.blender.org/
Tinkercadhttps://www.tinkercad.com/

Редактор інтер’єрівSweet Home 3Dhttp://www.sweethome3d.com/
8АудіоредакторAudacityhttp://www.audacityteam.org/
8ВідеоредакторOpenShot Video Editorhttps://www.openshot.org/uk/
8Відеоконвертер Video Converter
https://convert-video-online.com/
8Відеоконвертер
HandBrake
https://handbrake.fr/downloads.php
8Онлайн екранний записFree Online Screen Recorderhttps://screenapp.io/#/
8Запис відео з екрану комп’ютераOBS Studiohttps://studio­obs.ru/
8Конвертація відеофайлівHand Brakehttps://handbrake.fr/downloads.php
8Видавнича системаScribushttps://www.scribus.net/
8Редактор асоціативних картFreeplanehttps://www.freeplane.org
Програмування

Середовище програмуванняScratch

Сумісна з Delphi міжплатформна IDELazarushttps://www.lazarus-ide.org/index.php?page=downloads

Середовище програмуванняPythonhttps://www.python.org/downloads/

7. Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти

Витяг 1

Вимоги до кабінетів інформатики

20. Навчальні приміщення, призначені для роботи з персональними комп'ютерами повинні мати природне та штучне освітлення. Штучне освітлення у приміщеннях повинно здійснюватися системою загального освітлення. Норми освітленості на робочих місцях повинні відповідати вимогам: на екрані – не менш 200 лк; на клавіатурі, робочому столі учня – не менш 400 лк. Забороняється перевищувати рівень освітленості на робочому місці та на екрані ПК більше 600 лк.

21. Поверхня підлоги повинна мати антистатичне покриття та бути зручною для вологого прибирання.

22. Для виконання практичної частини навчального заняття дозволено обладнувати кожне робоче місце учня персональним комп'ютером форм–фактора десктоп у такому складі: монітор, системний блок, відокремлена клавіатура, відокремлений маніпулятор типу "миша", стіл, стілець (крісло). Дозволяється використання моніторів (екранів) з діагоналлю не менш 38,1 см (15 дюймів).

Вимоги до комп'ютерного обладнання, яким комплектуються навчальні приміщення, призначені для роботи з персональними комп'ютерами визначені у Типовому переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно–технічної) освіти, затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України від 02 листопада 2017 року N 1440, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15 січня 2018 року за N 55/31507.

Допускається співвідношення сторін відеомонітора (екрана) 3:4 та використання сучасних моделей відеомоніторів (екранів) (рідкокристалічний, плазмовий тощо). Відеомонітор (екран) повинен знаходитись на відстані 1,5 діагоналі екрану від очей учня таким чином, щоб його верхня половина знаходилась на рівні очей учня. Ширина і глибина робочої поверхні робочого столу учня повинна забезпечувати виконання учнем операцій в межах зони досяжності – шириною та глибиною не менше 0,50 м.

У разі відсутності можливості обладнання робочих місць учнів персональними комп'ютерами форм–фактора десктоп допускається використання портативних персональних комп'ютерів (ноутбуків) з діагоналлю відеомоніторів (екранів) не менше 35,56 см (14 дюймів) за умови використання відокремленої клавіатури (учнями 1 – 7 класів) та використання відокремленого маніпулятору типу "миша" (учнями 1 – 11(12) класів), а також обов'язкового чередування практичної та теоретичної частин навчального заняття.

Для проведення лабораторних та практичних робіт (дослідження фізичних, хімічних, біологічних явищ та явищ в географічній оболонці), проєктної діяльності, навчальних занять з робототехніки, військово–польових зборів допускається використання учнями 7 – 11(12) класів персонального комп'ютера форм–фактора планшетний ПК з діагоналлю екранів не менше 25,4 см (10 дюймів).

Протягом навчального заняття, після роботи з комп'ютерною технікою обов'язково повинні виконуватися комплекси вправ для профілактики зорової та статичної втоми. Комплекси вправ з рухової активності та комплекс вправ гімнастики для очей наведені у додатку 3 до цього Санітарного регламенту.

23. Забороняється використання у закладах освіти як відеомонітори (екрани) пристрої, сконструйовані на телевізійних електронно–променевих трубках.

24. Проводи чи інші провідники, через які подається електричний струм в комп'ютерній техніці, повинні бути надійно ізольовані і механічно захищені з метою запобігання ураження електричним струмом учасників освітнього процесу.

25. Не дозволяється одночасна робота за одним комп'ютером двох і більше учнів незалежно від їх віку.

26. Медичними протипоказаннями до занять учнів з персональною комп'ютерною технікою є: аномалія рефракції, некорегована міопія або гіперметропія, некорегована косоокість, епілепсія.

27. Використання друкувальних та (або) копіювальних пристроїв у навчальних приміщеннях дозволяється при відсутності учнів та по завершенню навчальних занять. Після використання таких пристроїв приміщення необхідно провітрити.

Витяг 2

Вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання

8. При використанні технічних засобів навчання (далі – ТЗН) під час проведення навчального заняття потрібно чергувати види навчальної діяльності. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути: для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин; для учнів 2 – 4 класів – не більше 15 хвилин; для учнів 5 – 7 класів – не більше 20 хвилин; для учнів 8 – 9 класів – 20 – 25 хвилин; для учнів 10 – 11(12) класів на 1–й годині занять до 30 хвилин, на 2–й годині занять – 20 хвилин. При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10 – 11(12) класів – не більше 25 – 30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15 – 20 хвилин на другому навчальному занятті.

9. Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи з рухової активності та вправи гімнастки для очей. Комплекси відповідних вправ наведені у додатку 3 до цього Санітарного регламенту.

8. Наказ МОН від 17.08.2021 № 914 “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2021/2022 навчальному році”

9. Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України від 14.04.2021 № 22.1/10-882 "Про підсумки Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер» у 2020–2021 н. р. та організацію конкурсу «Бобер» у 2021–2022 н. р."


Немає коментарів:

Дописати коментар